Rosa Bollen

Rosa bollen – till förmån för bröstcancerfonden

Anmälan är nu öppen för alla damer till tävlingen Rosa Bollen, som går av stapeln torsdagen den 18:e juli. Tävlingen spelas i 3-mannalag på Långe Jan och är både en individuell poängbogey och en lagtävling. Du kan antingen anmäla dig som del av ett lag med dina kompisar, eller lottas ihop med nya bekantskaper.

Varje lag får 3 rosa bollar. Varje spelare spelar vart tredje hål på en rosa boll och övriga spelare på sin egen boll. Den rosa bollens resultat är lagets resultat på hålet. Om man en bit in i tävlingen råkat slå bort samtliga tre rosa bollar får laget inga fler poäng, däremot får man fortsätta samla poäng i den individuella poängbogey. Varje lag får extra poäng för varje rosa boll som återlämnas efter spelad runda.

Visst låter det kul? Tävlingsavgiften är 100:- vilka oavkortat går till Bröstcancerfonden.
Anmälan görs via Min Golf.