Golfens dag

Välkomna till Golfens dag på Ekerum GK 20 maj

Den 20 maj är det Golfens dag i hela Sverige. Vi på Ekerum GK kommer att ha öppet hus med aktiviteter för gamla och nya golfare.

Golfintresset i Sverige är rekordstort efter det fantastiska golfåret 2016 med bland annat Henrik Stensons seger i The Open och silvermedalj i OS. Antalet golfmedlemmar har ökat tre år i rad och det är många – även icke-golfare – som är nyfikna på golf.

Golfens dag är ett nationellt initiativ för att fånga upp det här stora intresset, och det kommer att vara öppet hus på många golfklubbar runtom i landet just den här dagen.

Vi på Ekerum GK kommer att vara en del av Golfens dag där det kommer att finnas möjlighet att prova på golf samt att umgås och njuta av vår fina miljö. Vi kommer att ha aktiviteter mellan klockan 10.00 och 14.00 och hoppas få många besökare och rekrytera nya medlemmar som är nyfikna på golf.

Aktiviteter under dagen:

• Prova på golf med vår tränare Karl-Martin Härström
  • Spela på korthålsbanan
  • Åka golflimousin
  • Tävlingar

Vi bjuder på fika och restaurangen kommer att vara öppen där de serverar dagens lunch till ett förmånligt pris.

För att Golfens dag ska bli lyckad behöver vi hjälp från er medlemmar. Boka in dagen i din kalender och ta med dina golfintresserade vänner till en rolig dag på klubben. Vi kommer också behöva hjälp under själva dagen. Är du intresserad av att ställa upp som frivillig – kontakta projektledare elnahagglund@yahoo.se

Mer information om Golfens dag finns på den nationella sajten www.golfensdag.se.

Varmt välkomna nya som gamla golfare!

Elna Hägglund, Projektledare

Håkan Petersson, Ordförande