Start av säsong 2022

Start av Ekerum GK:s golfsäsong 2022

Nu är det äntligen dags att starta upp golfsäsongen 2022.
Som vanligt har vi en säsong fylld med tävlingar och aktiviteter som vi hoppas ska tilltala både medlemmar och gäster.
Hela programmet hittar ni under tävlingskalender på vår hemsida

Vi spelar som vanligt Senior-, Onsdags-, Dam-, Herr- och Hickorygolf återkommande över säsongen.
Under juli så tar ovanstående tävlingar semester och ersätts av juligolf

Vi har under april och maj två Partävlingar inplanerade och startar som vanligt med Upptakten ICA Nära Rälla den 10 april där vi spelar 2-mannascramble.
Den 8 maj spelar vi Gullvivan trippel där spelformen är 6 hål Irish Greensome, 6 hål Foursome och 6 hål Fyrboll/Bästboll.

Den 20–21 maj så har damer tillsammans med Jenny Hagman möjlighet att utveckla sin golf med hjälp av praktisk och mental träning. Läs mer på Jenny Hagman Camp

På svenska flaggans dag den 6 juni spelas Flaggtävling, spelformen är singel, varje spelare har en flagga som placeras där bollen ligger efter att spelaren har förbrukat så många slag som motsvarar banans par plus spelhandicap. Vinner gör den som har spelat flest hål

Under Ekerumsveckan som startar den 26 juni kommer en av dagarna att innehålla Ekerum GK:s Medlemsdag.  Övriga tävlingar är Barncancerfonden, Irish Greensome, Fyrboll/Bästboll och avslutas med Ekerummästerskapet den 1 juli.

För de som nyligen har börjat spela golf så har vi vid 5 tillfällen en aktivitet ”För dig som är ny i golf” där man har möjlighet att utveckla sin golf och träffa nya golfvänner

Den 14 augusti så spelas DM för Äkta Makar/Äkta Makar 100+ på Ekerum, mer information kommer

Partävlingshelgen spelas i år den 19 – 21 augusti.

Maria Bertilsköld kommer till Ekerum den 21–22 september för hålla en workshops för alla våra medlemmar.
Fullständig information kommer inom kort.

All information om säsongens inplanerade tävlingar går att få på vår hemsida under rubriken Tävlingar

Anmälningar som vanligt på Golf.se och Ekerum GK hemsida.

Välkomna