Golfsäsongen 2024

Start av Ekerum GK:s golfsäsong 2024

Vi hoppas att vädret fortsätter vara med oss så vi kan starta upp tävlingssäsongen 2024.
Som vanligt har vi en säsong fylld med tävlingar och aktiviteter som vi hoppas ska tilltala både medlemmar och gäster.

Vi spelar Senior-, Onsdags-, Dam-, Herr- och Hickorygolf återkommande över säsongen. (Klicka för mer information, spelschema mm)
Först ut är Seniorgolfen den 8 April, därefter kommer Hickory den 9 April och den 10 April spelar vi Onsdagsgolf

Vi har under april och maj två partävlingar inplanerade och startar som vanligt med Upptakten ICA Nära Rälla den 20 april där vi spelar en 2-mannascramble.
Den 11 maj spelar vi Gullvivan 6+6+6 där spelformen är 6 hål Irish Greensome, 6 hål Foursome och 6 hål Fyrboll/Bästboll.

De 1 maj spelar vi en klubbmatch mot Saxnäs GK.
Matchen spelas på deras hemmabana.

På Svenska flaggans dag den 6 juni spelar vi Flaggtävling, spelformen är singel, varje spelare har en flagga som placeras där bollen ligger efter att spelaren har förbrukat så många slag som motsvarar banans par plus sitt spelhandicap.. Vinner gör den som har spelat flest hål.

Samma dag spelas hickorytävlingen Peter Nordwalls vandringspris.

Ekerumveckan som spelas mellan den 24 och 28 juni innehåller i år dessa tävlingar (en fullständig information om tävlingarna kommer inom kort).
Måndagen den 24 juni spelar vi en:  4-mannascramble (individuell anmälan)
Tisdagen den 25 juni spelas ytterligare en partävling: Irish Tryall Greensome (lag anmälan)
Onsdagen den 26 juni spelar vi Partävling 6+6+6  (lag eller individuell anmälan)
Torsdagen den 27 juni spelar vi 2-manna Scramble (lag anmälan)
Fredagen den 28 juni avgörs Ekerummästerskapet.

Den 11 juli så genomförs Ekerum GK:s medlemsdag

Under Juli finns det möjlighet att spela tävling varje tisdag med första start 13.00. Klicka för mer information.

En nyhet för denna säsong är att vi i juli startar upp Ekerum match Cup som är en matchtävling för klubbens medlemmar.

Den 1 september spelar vi en klubbmatch mot Ölands GK.
Ekerum GK har hemmamatch.

Årets Partävlingshelg spelas den 20 – 22 september

Anmälning till tävlingar görs via Min Golf

Om ovanstående och mycket mer kan ni läsa om på vår hemsida under Tävlingar och medlemsaktiviteter

För att hålla er uppdaterad om vad som händer och sker på Ekerum GK rekommenderar vi att ni tittar in i vår aktivitetskalender