Golfsäsongen 2023

Start av Ekerum GK:s golfsäsong 2023

Efter en sen vår så hoppas vi att vädret är med oss så att vi kan starta upp golfsäsongen 2023.
Som vanligt har vi en säsong fylld med tävlingar och aktiviteter som vi hoppas ska tilltala både medlemmar och gäster.

Vi spelar Senior-, Onsdags-, Dam-, Herr- och Hickorygolf återkommande över säsongen. (Klicka för mer information, spelschema mm)
Under juli så tar Senior- och Onsdagsgolfen semester och ersätts av Juligolf

Vi har under april och maj två partävlingar inplanerade och startar som vanligt med Upptakten ICA Nära Rälla den 16 april där vi spelar en 2-mannascramble.
Den 7 maj spelar vi Gullvivan Trippel där spelformen är 6 hål Irish Greensome, 6 hål Foursome och 6 hål Fyrboll/Bästboll.

Den 19-20 maj så bjuder damkommittén och våra tränare Niklas och Patrik in till Ladies Golf Camp

Den 21 maj kan ni komma och ”Häng med oss” dvs träffa oss som är verksamma på ett eller annat sätt i Ekerum GK.

Den 22 maj startar vi aktiviteten Nya Golfvänner som vänder sig till både män och kvinnor i alla åldrar som vill utveckla sitt golfspel utan tävlingsmoment.
I varje boll blandas spelare med olika hcp och i respektive boll går någon med god erfarenhet av klubbens verksamheter och som kan ge dig goda tips och råd om t ex, banan och om hur vi bör tänka för att spelet ska flyta på i en bra takt.

På Svenska flaggans dag den 6 juni spelar vi Flaggtävling, spelformen är singel, varje spelare har en flagga som placeras där bollen ligger efter att spelaren har förbrukat så många slag som motsvarar banans par plus sitt spelhandicap.. Vinner gör den som har spelat flest hål.

Samma dag spelas hickorytävlingen Peter Nordwalls vandringspris.

Ekerumveckan som spelas mellan den 26 och 30 juni innehåller i år dessa tävlingar (en fullständig information om tävlingarna kommer inom kort).
Måndagen den 26 juni spelar vi en  partävling:  Irish Tryall Greensome.
Tisdagen den 27 juni spelas ytterligare en partävling: Golftriathlon
Onsdagen den 28 juni spelar vi Ekerum Masters, en individuell tävling där man även spelar lagtävling med övriga deltagare i bollen
Torsdagen den 29 juni spelar vi 2-manna Scramble
Fredagen den 30 juni avgörs Ekerummästerskapet.

Partävlingshelgen spelas i år den 18 – 20 augusti.

Om ovanstående och mycket mer kan ni läsa om på vår hemsida under Tävlingar och medlemsaktiviteter

För att hålla er uppdaterad om vad som händer och sker på Ekerum GK rekommenderar vi att ni tittar in i vår aktivitetskalender