Äntligen start för tävlingssäsongen

Den 1 juli var det äntligen klartecken från Svenska Golfförbundet att kunna starta upp tävlingsverksamheten inom golfklubbarna i Sverige.

Onsdagen den 1 juli ”rivstartade” Ekerum GK med juligolfen, där det var 30 deltagare. Först att vinna en tävling i år efter Coronauppehållet var Jan Warren på fina 69 slag netto.

Efter det har vi genomfört ytterligare 7 tävlingar. Totalt har 411 spelare kommit till start. Imponerande!  Suget efter tävlingar har varit stort!

Torsdagen den 2 juli var det dags för det prestigefyllda Ekerummästerskapet för medlemmar där vi bland annat korar en klubbmästare på dam och herrsidan.
Allt om Ekerummästerskapet kan ni läsa här.

Fredagen den 3 juli genomfördes den traditionella partävlingen Barncancerfonden. Spelformen var 2-mannascramble där startavgiften oavkortat går till barncancerfonden. Antal startande var 92 st vilket inbringade 9200 kr. Vann tävlingen gjorde Ann-Katrin och Anders Sjögren på 60 slag.

Lördagen den 4 juli var det dags för tävlingen 2-Generationer.  25 par kom till start och vann gjorde Jonas och Mats Lorenzson på 67 slag.

Söndagen den 5 juli var det uppstart för President Cup. Det är en matchspelstävling där vinnarna i varje match går vidare till nästa omgång. 24 spelare kom till start och 16 av dem gick vidare till nästa omgång. Finalen spelas den 25 juli.
Om ni är intresserade av att läsa mer eller se hur det går i matcherna,  gå in här.

Måndagen den 6 juli spelades årets första Herrgolf. 15 deltagare. Vann gjorde Bertil Berglund på fina 66 slag.

Tisdagen den 7 juli genomfördes partävlingen Irish Greensome Ekerum Resort Öland. Tävlingen blev snabbt fullbokad och det blev till slut 92 startande. Det blev en mycket jämn tävling där det mellan de 5 första paren endast skilde ett slag. Vann gjorde Anders Pettersson och Annika Möllerberg på 63,0 slag. Paret på 5:e plats hade 63,8. Tänk om vi satt den där putten …….

Efter den här rivstarten så fortsätter vi tävlandet i juli med att spela
Juligolf, Herrgolf, Damgolf och HCP-grupp 30-54  (klicka för mer information om tävlingarna)

Anmälan till dessa tävlingar görs på Min Golf eller via Ekerumgk.se Tävlingskalender