Ekerummästerskapet

Nytt banrekord på Ekerummästerskapet!

Den 2 juli kunde vi genomföra årets Ekerummästerskap efter att SGF tillåtet klubbtävlingar från och med den 1 juli. Tävlingsformen, där vi ersatt det traditionella klubbmästerskapet med många olika åldersklasser med 3 HCP-klasser, har blivit en succé. Årets tävling var ”överbokad” och 87 stycken kom till start där vi korar en klubbmästare på dam och herrsidan och Ekerummästare i 3 klasser.

På herrsidan fick vi se ett nytt banrekord på Långe Jan från vit tee. Gustav Nyblom slog till med en 69-runda i blåsten och petade bort vår gamle klubbchef Karl-Martin Härrström från den listan och blev klubbmästare. Grattis Gustav! På damsidan vann Ann-Charlotte Ekström på 80 slag. Grattis Ann-Charlotte!
Segrare i de olika klasserna blev

• A-klass. Kaj Lenner                         68 slag netto
  • B-klass. Jörgen Ohlsson                  65 slag netto
  • C-klass Angela Dahlen                    73 slag netto

Tyvärr kunde vi inte avsluta som förra året med en härlig grillbuffé på en solbelyst veranda, men till nästa år hoppas vi att förutsättningarna medger detta!

Sista bollen i Ekerummästerskapet med blivande
segraren i C-klass Angela Dahlén (till vänster)
Med på bilden är också Helena Arvidsson

Rolf Gustafsson / Tävlingsledare