Golf i augusti

Golf i augusti

Dessa golfaktiviteter har Ekerum GK inplanerade i augusti.

Seniorgolf
Spelar måndagar och är öppen för damer 50+ och herrar 55+ som har ett medlemskap i en golfklubb.
Första speltillfälle är den 3 augusti.
Mer information finns här

Onsdagsgolf
Spelar onsdagar och öppen för damer och herrar oavsett ålder och HCP-nivå.
Första speltillfälle är den 5 augusti

Herrgolf
Spelar torsdagar med ett par undantag (se spelschema) och riktar sig till manliga golfare oavsett ålder eller HCP-nivå.
Första speltillfälle är den 6 augusti

Damgolf
Har ett varierat och spännande program för kvinnor.
I augusti har Damgolfen 2 aktiviteter inplanerade, en singeltävling den 13 och en ”skojtävling” den 27.
Mer information här

Golflyckan
Upplev golf på ett lättsamt sätt helt utan tävlingsmoment och resultatrapportering.
Målet är glädje, gemenskap och utveckling efter egna ambitioner.
Nästa träff är den 4 augusti.

Hcp-grupp 30-54
Öppen för alla som har ett HCP omkring 30 och 54.
Målsättning är att bredda de golfsociala kontaktytorna sinsemellan, och inspirera till enskilt inbokade spel,
Speltillfällen i augusti är den 8 och 27.

Medlemsdagen
I och med Coronapandemin så kommer vi inte att kunna genomföra en traditionell medlemsdag med golf, lunch och informationsmöte utan vi kommer ”bara” att spela en 4-mannascramble där vi lottar ihop lagen.
Lite mer information finns här

Partävlingshelg
Spelas de 28-30 augusti. Spelformen är Scramble, Bästboll och Irish Greensome
Mer information finns under tävlingen på Min Golf

Övrig information
Ekerum GK följer Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer och SGF:s riktlinjer vid genomförande av tävling.
Klubbtävlingar kan genomföras under förutsättning att tävlingsledningen säkerställer att tävlingen genomförs utan gemensam samling före och efter tävling.
För att säkerställa detta så behöver betalning av startavgift och eventuell tävlingsgreenfee betalas i förskott. Betalning sker vid anmälan eller senast före anmälningstidens utgång.

Betalning kan ske på följande sätt:
Vid anmälan på Min Golf.
Den här möjligheten är ännu inte aktiverad på alla tävlingar.
Vid anmälan så¨prova att sätta en bock i rutan för ”Betala nu” (Klicka för exempel), om det fungerar klicka på betala

Swish
Till 1234 23 12 13   Märk betalningen med Tävlingsnamn och golfid