Vinterträning

Vinterträning 2023

SAVE THE DATE, FREDAG 6 JANUARI 2023, KL 14-16.

Då kommer det vara öppet hus i Hansa Active Arena (Engelska vägen 12) inne i Kalmar. På en av deras padelbanor så har det byggts upp allt som behövs för att hålla igång eller förbättra sitt golfspel under vintern. Där finns slagmattor, puttmatta, chipmöjligheter och även 2 Trackman så du får exakta värden och feedback på dina slag. Ta med dina klubbor och kom och testa på de olika momenten och ställa frågor till mig om hur just du får ut maximalt av din vinterträning.

Jag vill gärna få i gång en kontinuerlig träning för de som vill, det kan tex vara 1 gång i veckan eller 1 gång varannan vecka. För att kunna göra det så bra som möjligt får ni som är intresserade gärna redan nu skriva ett mail till mig och inkludera vilken dag samt hur ofta ni är intresserade av att träna.

Till alla juniorer (födda 2005 eller senare) som är intresserade av att träna golf under vintern -oavsett nivå- så kommer det finnas klubbor att låna, ta med era kompisar och kom och testa om detta kan vara något roligt att göra under vintern!

I början på året kommer vi sedan gå ut med en ny intresseanmälan för juniorträning under VT-23. Mer info kommer.

Niklas Lindström
Huvudtränare, Ekerum Resort AB
Tel: 0768 – 826 580 (dir)
0485 – 80 000 (vxl)