Summering Ekerumveckan

.-

Ekerumveckan 2022

Trots att Ekerumveckan bjöd på ett varmt t.o.m mycket varm väder så var det stort deltagarantal på samtliga tävlingar.

Veckan började med att vi spelade en 2-mannascramble där intäkterna gick till Barncancerfonden.
106 spelare var anmälda och tävlingen genererade 11.000 kr till Barncancerfonden.
Bästa resultat i tävlingen hade paret Daniel Widell och Jonas Tjörnbo med 57,8 slag
Vi tackar alla deltagare för ert stöd till Barncancerfonden

Veckans andra tävling var partävlingen Irish Greensome.
Anmälda spelare var 104 stycken.
Eva B och Göran Andersson knep segern på 61 slag.

De här paret tog till ett nytt knep att få en fördel mot sina konkurrenter, parklädsel.
Efter att ha rådfrågat tävlingens domare och SGF så var vi tvungna att gå med på att det här sättet att distrahera sina motståndare är enligt reglerna!

På tisdagen var det dags för Ekerum GK:s Medlemsdag.

60 medlemmar var anmälda och dagen startade med en lottad 4-mannascramble.
Segrande lag bestod av Johan Ehrensvärd, Gun Ingvarsson, Ulric Celsing och Lennart Eriksson, segerresultatet var 59,8 slag
Efter golfen så var det en lunch som följdes av ett fråge/informationsmöte.

På onsdagen så var det ytterligare en partävling, Fyrboll/Bästboll
Deltagarantalet var 88 spelare.
Segrande par var Ivar lång och Gun Ingvarsson som vann på 60 slag.

Traditionsmässigt så avslutade vi Ekerumveckan med Ekerummästerskapet där vi korar en Dam- och Herrklubbmästare och dessutom Ekerummästare i 3 klasser.
Till årets tävling var 92 spelare anmälda.

Ekerummästare i A-klassen blev Kaj Lenner med 69 slag, i B-klassen blev Urban Bergsell mästare på 65 slag och i C-klassen segrade Marianne Lins på 66 slag.

I open-klassen utses den herre och dam med lägst bruttoresultat till klubbmästare.
Klubbmästare på damsidan blev Alice Andersson på 77 slag och på herrsidan Niklas Lindström med 70 slag.
Stort grattis till er båda.

Vi tackar också vår sponsor Svensk fastighetsförmedling för deras prisbord och engagemang som gör att tävlingen blir extra trevlig.

Vi tackar alla deltagare och sponsorer för några varma, intensiva men mycket trevliga dagar.
Ekerum GK