Summering Ekerumveckan

Ekerumveckan 2024

Ekerumveckan bjöd på ett varmt t.o.m mycket varmt väder med ett litet undantag sista dagen, då det kom ett kortare regn och åskväder.

Veckan började med att vi spelade Fyrboll Bästboll
52 spelare var anmälda.
Segrade gjorde laget Ramona och Mikael Häljestig med resultatet 62 slag.

Veckans andra tävling var partävlingen Irish tryall Greensome.
Anmälda spelare var 76 stycken.
Mikael och Katarina Hultman knep segern på 66,8 slag.

Dag tre spelade vi Partävling 6+6+6
Det innebär 6 hål Greensome, 6 hål Foursome och 6 hål Bästboll.
Antalet anmälda till denna tävling var 60 stycken
Segrande lag var Jan Björk och Niklas Johansson som fick ihop 45 poäng.

Den fjärde dagen spelades Nordic Wellness 2-manna Scramble
88 spelare kom till start.
Det lag som lyckade bäst var Anneli Oskarsson och Håkan Erkers med segerresultatet 57,6
Som namnet antyder så var denna deltävling sponsrad av Nordic Wellness.

Traditionsmässigt så avslutade vi Ekerumveckan med Ekerummästerskapet där vi korar en Dam- och Herrklubbmästare och dessutom Ekerummästare i 3 klasser.
Till årets tävling var 73 spelare anmälda.

Ekerummästare i A-klassen blev Johan Kronman med 66 slag, i B-klassen blev Anders Pettersson mästare på 62 slag och i C-klassen segrade Lena Selander på 66 slag.

I open-klassen där den herre och dam med lägst bruttoresultat utses till  klubbmästare.
Klubbmästare på damsidan blev Jessica Thulin med 77 slag och på herrsidan Erik Engström med 70 slag.
Stort grattis till er båda.

På bilden flankerar våra klubbmästare Kjell Jakobson som representerar tävlingens sponsor Svensk fastighetsförmedling

Vi tackar alla deltagare och sponsorer för några varma och intensiva men mycket trevliga dagar.
Ekerum GK