Smålandsserien 2022

Smålandsserien 2022

Till årets Smålandsserie var det 7 lag från Ekerum GK anmälda.

H40 Div. 1
Laget kom på fjärde plats och deltagare under säsongen har varit Daniel Hedebäck (lagledare), Rikard Johansson, Mikael Hansson, Peter Rylander och Mattias Fischman.

H50 Div. 1
I sitt första år i division 1 kom de på en sjätteplats.
Deltagare (se bild ovan) under säsongen har varit Jörgen Larsson, Mikael Folkesson, Patrik Ström och Christer Andersson (lagledare).

H50 var det enda lag i år som fick en extra fördel av att spela en omgång på sin hemmaplan (Långe Jan).
En omgång som bland annat innehöll 3 stycken HIO, dock ingen utförd av en hemmaspelare.
De tre som gjorde en HIO var Patrik Warme från Kalmar GK, Jörgen Järnesjö också han från Kalmar GK och Mattias Jildestad från Västerviks GK. Patrik gjorde sin HIO på hål 3 och Mattias och Jörgen på hål 9.

Patrik Warme från Kalmar GK var den enda
vi lyckades få en bild på.

H60 Div. 2 Södraa
Kom på fjärde plats i sin serie.
Spelat under säsongen har Peter Båvenholm (lagledare), Lars Pettersson, Björn Hermansson, Anders Ekholm, Ivan Hansen och Björn Krouthén

H70 Div. 1
Laget kom på en imponerande andra plats av 11 deltagande lag under sitt första år i division 1.
I sista deltävlingen slog de slutsegrarna Jönköping och hade bara hemmaklubben Kalmar före sig på leaderboarden.
Deltagare under säsongen har varit Jan Warren (lagledare), Hans Grufman, Maths Johansson, Lars Davidsson, Gunnar Sundvall, Thomas Strandberg, Jan Ankarberg och Ulf Jansson

H70 Div. 2 Södra
Nytt lag i division 2 som tog en nionde plats i årets serie.
De som har varit med och spelat är Eskil Hällberg (lagledare), Ivar Lång, Inge Malm, Leif Dahlman, Gunnar Tolf, Jan Nordin, Hans Gränefält och Rolf Gustafsson

D60 Div. 2
Kom på andra plats endast ett slag efter segrande lag som var Tobo GK.
Deltagande damer har varit Annica Malmqvist (lagledare), Anette Stenlund, Eva Blomborg och Christina Molin

D70 Div. 1
D70 damerna kommer alltid högt upp i sin serie, denna gång blev det en andra plats.
Spelat har Barbro Rehnqvist (lagledare), ann-katrin Sjögren, Gunilla Nordvall och Inger Kjellin-Eriksson

Vill ni se fullständiga resultat för de olika lagen så hittar ni det här, där kan även ni som är intresserade av att vara med i något av lagen hitta kontakuppgifter till lagledarna.

Ett stort tack till alla som har varit med och kämpat och vi ser fram emot nästa säsong.