Smålandsserien 2021 Uppdaterad

Smålandsserien 2021

Till årets Smålandsserien så var det 8 lag anmälda från Ekerum GK.
Den första omgången för H70 och H80 fick ställas in på grund av de då rådande pandemirestriktionerna.
Sista omgången (28-29 aug) blev inställd för flera lag på grund av ett häftigt regnande.

Glädjande är att Ekerum GK fick 3 stycken seriesegrar. Ett stort GRATTIS till er.

H40 vann en klar seger i Div. 2 mellan.
Segermarginalen blev hela 13 slag till tvåan.
I och med segern så flyttas laget upp till Div. 1 nästa säsong.
Deltagare under säsongen har varit Daniel Hedebäck (lagledare), Peter Rylander, Rikard Johansson och Mikael Hansson.

H70 vann sin serie Div. 2 södra
Segermarginalen ner till tvåan blev 11 slag.
Det innebär att H70 spelar i Div. 1 nästa säsong.
Deltagare under säsongen har varit Jan Warren (lagledare), Thomas Strandberg, Rolf Nilsson, Sten Hilton, Inge malm, Ulf Jansson, Gunnar Tolf, Maths Johansson, Göran Gustafsson och Jan Ankarberg

D70 vann både sin serie Div. 1 södra och den efterföljande finalen mot segraren i Div. 1 Norra.
Segermarginalen i seriesegern var hela 37 slag och i finalen mot Wiredaholm Golf & Konferens var den 26 slag.
Deltagare under säsongen har varit Barbro Rehnqvist (lagledare), Ulla Muhrén Gustavsson, Gunilla Nordvall, Gun Ingvarsson och Anki Sjögren.

Ulla, Anki, Barbro och Gunilla,
saknas på bilden gör Gun

H50 kom på andra plats i Div. 2 södra.
I en uppskjuten match från den 29 aug så lyckades grabbarna kämpa sig till en andraplats efter Kalmar GK och därmed flyttas även de upp till Div. 1 nästa säsong.

Mikael Folkesson, Patrik Ström, Jörgen Larsson och Christer Andersson (lagledare)
I laget har även Kaj Lenner och Roger Malm deltagit under säsongen.

Placering för de övriga lagen från Ekerum GK.

H60 kom på andra plats i H60 Div. 2 Södra
H80 kom på andra plats i H80 Div. 1 Södra
D50 kom på fjärde plats i D50 Div. 2
D60 kom på fjärde plats i D60 Div.2

Är ni intresserade av att vara med och spela i något av lagen under nästa säsong så kontakta lagledaren för respektive lag.

Ett stort tack till alla som har varit med och kämpat och vi ser fram emot nästa säsong.