Äntligen!

Start av tävlingssäsongen den 1 juli!

Den 3 juni kom äntligen det glädjande beskedet från Svenska golfförbundet, SGF, att det är OK att starta upp klubbtävlingsverksamheten igen från och med den 1 juli.
Se länk nedan för senaste nytt från SGF. (Länken uppdateras löpande av SGF).
Riktlinjer för tävlingsverksamhet

För Ekerum GK:s del innebär det att vi kör igång enligt tävlingsprogrammet med juligolfen den 1 juli.

Tyvärr blev den traditionella Ekerumsveckan, 22 – 26 juni inställd. Vi ser över tävlingsprogrammet för att se om det finns möjligheter att genomföra någon eller några av Ekerumsveckans tävlingar. Ekerummästerskapet, där vi korar bl.a klubbmästare på dam och herrsidan, är den tävling som har högsta prioritet att genomföra. Håll utkik via nyhetsbrev och vår hemsida där senaste informationen kommer att finnas.

Vi har i styrelsen tagit beslut om att ställa in det planerade 30-årsfirandet den 26 juni i samband med Ekerummästerskapet och banketten den 3 juli p.g.a rådande restriktioner med folksamlingar och riskgrupper.

Till dig som bokat kalaset 3/7 finns det möjlighet att flytta er bokning från 3/7 till 5/7. Samma middag och underhållning med ”En hel del” kommer att erbjudas 5/7 med två olika tider och sittningar.
Resorten kontaktar dig för mer information.

Nu planerar vi för ett festligt 30-årsfirande efter nya förutsättningar och återkommer inom kort med mer information.

Den 27 juni har vi en träff för nya medlemmar och 29 och 30 juni träffas 40 damer för Ladies Golf Camp med träning och spel i 2 dagar. Damverksamheten ligger i startgroparna och innehåller många olika aktiviteter så håll koll på vår hemsida vad som händer framåt.

Vi kan som medlemmar glädja oss åt att få spela på banor av världsklass och också njuta av restaurang och pizzeria med god mat. Passa på att spela sällskapsspel och utnyttja Resortens alla aktiviteter.

Styrelsen Ekerum GK 2020-06-07
Rolf, Emil, Leffe, Christina, Lotta, Mia, Christer och Rikard.