Resultat klubbmatch mot Saxnäs GK

Klubbmatch mot Saxnäs GK

Den årliga klubbmatchen mot Saxnäs GK spelades på deras hemmabana den 1 maj.
Matchserien klubbarna emellan startade 2004 så i år firade vi 20-års jubileum.

16 deltagare från respektive klubb kämpade för att deras klubb skulle avgå med seger, och som vanligt blev det en  jämn match som Saxnäs GK med stor favör av hemmaplan till slut vann med nio vunna matcher mot Ekerums sju.

Både vädret, banan och fikat var bra så vi har inget att skylla förlusten på utan vi får nog acceptera att de var lite bättre än oss denna gång.

Statistiken från de 20 år som gått sedan starten är att Saxnäs har 10 segrar, Ekerum har 7, oavgjort har det blivit 2 gånger och vid 2 tillfällen fick vi ställa in på grund av pandemin.

På bilden ovan så är det till vänster Ivar Lång som är Ekerum GK´s tävlingsledare och till höger står Mikael Blomquist, ordförande i Saxnäs GK.
Man kan nästan se på deras ansiktsuttryck vem som segrade denna dag

Vi tackar Saxnäs GK för ett bra arrangemang och alla deltagande spelare för en trevlig dag.