Peter Nordwalls Vandringspris

Ekerum Golfklubbs Hickorysektion
inbjuder härmed till tävlan om

PETER NORDWALLS VANDRINGSPRIS

Måndag 6 juni 2022

Ur tävlingsbestämmelserna:

• Tävlingen spelas på Långe Erik som 18 håls poängbogey med HCP uppräknad enligt gällande hickorynorm (dvs x 1,4) och med hickoryklubbor tillverkade före 1935. Tidsenlig klädsel uppmuntras.
  • Anmälan görs senast 2 juli kl. 18 på MinGolf, där även startlistan läggs ut följande dag kl. 18.
  • Herrar spelar från gul tee, damer från röd, dock att herrar 75+ kan välja att spela från röd tee.
  • Tävlingsavgiften är 150:-, varav 100:- genom tävlingsledarens försorg överförs till Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniels fond Generation PEP.
  • Tävlingsgreenfee för icke medlemmar i Ekerum GK är 500:- (juniorer 250:-).

*

• Årets vinnare erhåller inteckning i vandringspriset i form av en plakett på den inramade tavlan, som föreställer ”Harry Vardon at Prestwick 1903”.
  • Hederspris i form av en golfbok eller presentkort på Ekerum-anläggningen utdelas till bl.a segraren , för bästa bruttoscore och för ”Bästa hickoryklädsel”.
  • Vandringspriset, som är ständigt vandrande, får av vinnaren förvaras fram till en vecka före nästa års tävling – eller om det årets tävling inte spelas, till nästkommande årsskifte – då det ska återlämnas till
    utsedd tävlingsledare eller klubbens sekreterare.
  • Tidigare inteckningar: 2020 Lars Davidsson, 2021 Peter Nordwall.

2022-05-16