Lyckad nyårsgolf avslutade tävlingssäsongen

Årets nyårsgolf blev en riktig nyårssmäll. Redan innan sista anmälningsdagen var tävlingen överbokad. Tävlingen, Irish greensome, skulle genomföras över 9 hål men för att alla anmälda skulle kunna delta utökade vi till10 hål, Långe Erik 1-3 och 12 -18 med dubbelstart på samtliga hål. Nyårsmästare blev Liz och Stefan Fredriksson.

Vi har haft över 1 000 starter på årets klubbtävlingar och till detta kommer senior- och onsdagsgolfen som tillsammans lockat över 1 100 och utöver detta har vi våra medlemstävlingar. Ett fantastiskt bra resultat och dessutom har nästan var femte varit greenfeegäst på klubbtävlingarna.

Tävlingsprogrammet för 2017 kommer snart att publiceras och traditionsenligt börjar vi med 2-mannasramble, Upptakten, preliminärt den 9 april.

Till sist vill jag passa på att önska alla medlemmar och inte minst alla anställda på Resorten en god fortsättning på det nya golfåret.

Håkan Petersson