Under helgen 20 -22 oktober arrangerade klubben för fjärde året i rad den s. k. partävlingshelgen. På fredagen spelade vi 2-mannascramble, på lördagen bästboll och på söndagen Irish greensome. På fredagen och lördagen hade vi 48 par och på söndagen 42 par vilket var beundransvärt med hänsyn till att regnade i stort sett hela söndagen och ingen bröt. Av de 264 startande var 105 greenfee d v s 40 %.

Scramblen vanns av Johanna Knutsson, Ringenäs GK och Håkan Nilsson, Bjäre GK på 60,2 slag. Hemmaspelarna Peter Streiffert och Andreas Svanstrand knep andraplatsen med 60,9 och Johan Lerbacka och Jessica Thulin tredjeplatsen med 61,6.

Bästbollen vanns av hemmaspelarna Lasse Andersson och Jane Bergkvist på 63 slag och på andra plats kom våra nya medlemmar Mathias Elmqvist och Marcus Nelimarkka med 64 slag.

Hemmaspelarna Birgitta och Sven-Åke Nilsson hanterade regnet och den regntunga banan bäst och vann söndagens Irish Greensome med 64,4 slag.

Oktober

Vi hade också en tävling där de två bästa resultaten från helgen räknades och där vann Johanna Knutson och Håkan Nilsson med 126,4 slag. Birgitta och Sven-Åke Nilsson tog hand om andraplatsen med 128,5 slag.

Ett stort grattis till alla pristagarna men också ett stort grattis till alla som genomförde söndagens ”regntävling”

Håkan Petersson