Hickorydubbel på Öland

”Hickorydubbel på Öland” den 5 och 6 juni.

”Slaget om Stora Alvaret”
Ekerums GK’s Hickory sällskap åkte på söndagen till Links Golf Öland för den första
lagmatchen mot Södra Ölands Hickory Sällskap ( SÖHS).

Under den välsmakande lunchen gick tävlingsledaren Peter Nordwall genom lagmatchens tävlingsform, Fyrboll ( Bästboll/Sämstboll)med Sunningdale Rule och Holes Up, vilket innebär att alla fyra matcherna spelas över 18hål och vid lika så avgörs antal vunna hål.

Lagledarna, Göran Norregårdh SÖHS och Lars Petersson Ekerum presenterade sina resp. lagmedlemmar och lottningen.
Det första ”Slaget om Stora Alvaret” vanns av Ekerum GK med ett hole up och vi fick
”Winners Privilege” att bjuda förlorarna på god dryck!

”Peter Nordwalls Vandringspris”

På vår nationaldag spelade vi för tredje gången om en inteckning i ”Peter Nordwalls Vandringspris” en tavla föreställande ”The Great Triumvirate”

Vi hade lyckan att dessförinnan få njuta av Per G Nymans fantastiska Golf clinic.
Denna golfuppvisning är i världsklass!

I år var vi hela 15 deltagare så vi blir fler för varje gång!

Vandringspriset vanns av Christina Lundström och i sann Peter Nordwalls anda kom alla övriga på andra plats.

Nytt för i år var scratchpris, som föga oväntat vanns av Per G Nyman med sonen Wille på andra plats.

Även ett Lagpris delades ut och vanns av Ulf Jansson, Jojja Seiferts och Björn Krouthén.
Bästa Hickoryklädsel vanns av Louise Ringdahl (till vänster på bilden).

Traditionsenligt skänker vi större delen av startavgiften till kronprinsessparets Gen Pep.

Alla är varmt välkomna att prova på Hickorygolf vi har två låneset se vår hemsida.

– golf as it used to be played
– golf as it was meant to be played

Lars Petersson