Golflyckan

Golflyckan – trivselgolf och inspiration

I sommar har vi kört två träffar med Golflyckan.

Vi har varit ca 20 tjejer i spridda åldrar på olika spelnivåer från klubbar runt om i Sverige.

Vi började med samling i klubbhuset för fika och pepp. Det blev många skratt till roliga golfrelaterade videoklipp.

Bosse hade en mycket uppskattad genomgång av nya regler och Emil gav värdefulla tips om bättre och lugnare golfspel.  Vi fick vägledning för att hantera stress och nervositet på banan.

Alla deltagare tänkte ut sin målsättning för rundan. Väl ute på banan noterade vi något positivt från varje hål. T ex Kom ihåg min rutin. Var noga med att ta sikte.

Golflyckan-träffen avslutandes med prisutlottning. Alla spelare fick pris från generösa sponsorer. Det blev lyckade dagar och bra möjlighet att knyta kontakter och hitta nya golfvänner.

Vi ses nästa säsong

Christina, Gunilla och Mia