Ekerumveckan 2022

Ekerumveckan  2022

Söndag 26 Juni.
Barncancerfonden
Spelform: partävling, 2-mannascramble på Långe Jan med första start kl. 07:58.
Startavgift 100.- och tävlingsgreenfee för icke medlemmar 595:- (juniorer 300:-)
Fritt val av tee för samtliga
Alla startavgifter och priser går oavkortat till Barncancerfonden.
Genom att anmäla dig så bidrar du till forskning och stöd till drabbade familjer.

Måndag 27 juni
Irish Greensome
Spelform: partävling, Irish Greensome på Långe Erik med första start kl. 07:58
Herrar 75+ kan välja att spela från röd tee
Startavgift 100:- och tävlingsgreenfee för icke medlemmar 595:- (juniorer 300:-)

Tisdag 28 Juni.
Medlemsdagen
Spelform: partävling, 4-mannascramble på Långe Jan, kanonstart kl. 08:40
Individuell anmälan, vi lottar ihop lagen
Gemensam lunch efter tävlingen
Informationsmöte och prisutdelning ca kl. 14:00
Herrar 75+ kan välja att spela från röd tee
Startavgift 150:-

Onsdag 29 Juni.
Bästboll
Spelform: partävling, fyrboll/bästboll på Långe Erik med första start kl. 07:58
Startavgift 100:- tävlingsgreenfee för icke medlemmar 595:- (juniorer 300:-)

Fredag 1 juli.
Ekerummästerskapet
En singeltävling som passar alla då vi spelar både med brutto och nettoscore (scratch och handicap).

Vi kommer att kora en Dam- och en Herrklubbmästare för de med lägst bruttoscore (scratch) i open-klassen.
I de övriga klasserna koras den med lägst nettoscore (handicap) till Ekerummästare.

I Open- och A-klass spelar herrar slagtävling från vit tee, övriga klasser spelar slaggolf, herrar gul och damer röd tee
För att kora en Klubbmästare i Dam- eller Herrklass så måste det vara fler än 1spelare anmälda i open-klassen annars koras den med lägst bruttoresultat från de övriga klasserna.

Open/A-klass HCP. +5,0 – 9,9 Bästa bruttoresultat Dam och Herr blir klubbmästare
 A-klass HCP: +5,0 – 9,9 Bästa nettoresultat blir klubbmästare
 B-klass HCP: 10,0 – 19,9 Bästa nettoresultat blir klubbmästare
C-klass HCP: 20,0 – 54,0 Bästa nettoresultat blir klubbmästare

Bana är Långe Jan, kanonstart 09:00. Information utanför kansliet kl. 08:20 (kom i tid).

Från ca 13:30 serveras en grillbuffè och hålls en prisutdelning på en förhoppningsvis solbelyst veranda.
Vi har ingen startavgift för tävlingen och priset för att delta i grillbuffén är endast 150 kr.

Vi gläds att även i år så är Svensk fastighetsförmedling sponsor för Ekerummästerskapet

Välkomna att anmäla er till tävlingarna på Golf.se eller via vår hemsidas tävlingskalender

All betalning görs via Min Golf vid anmälan.