Ekerummästerskapet

Ekerummästerskapet 2023

Traditionsmässigt så avslutade vi Ekerumveckan med Ekerummästerskapet där vi korar en Dam- och Herrklubbmästare och dessutom Ekerummästare i 3 klasser.
Till årets tävling var 80 spelare anmälda.

I open-klassen utses den herre och dam med lägst bruttoresultat till klubbmästare.
Klubbmästare på damsidan blev Alice Andersson på 76 slag och på herrsidan Niklas Lindström med 74 slag.
För Alice var det tredje året i rad som hon blev mästare och för Niklas var det andra året i rad.
Stort grattis till er båda.

Ekerummästare i A-klassen blev Johan Krouthén med 72 slag, i B-klassen blev Stig Göran Hansén Ekerummästare på 65 slag och i C-klassen segrade Hans Grundström på 62 slag.
Stort grattis till er alla.

Vi tackar också vår sponsor Svensk fastighetsförmedling för deras prisbord och engagemang som gör att tävlingen blir extra trevlig.

Vi tackar alla deltagare, restaurangen för deras grillbuffé och alla de övriga som gjort dagen till något extra.

Ekerum GK