Ekerummästerskapet 2023

Ekerummästerskapet

Den 30 juni spelas Ekerummästerskapet, en singeltävling som passar alla då vi spelar både med brutto och nettoscore (scratch och handicap).

Vi kommer att kora en Dam- och en Herrklubbmästare för de med lägst bruttoscore (scratch) i open-klassen.
I de övriga klasserna koras den med lägst nettoscore (handicap) till Ekerummästare.

I Open- och A-klass spelar herrar slagtävling från vit tee, övriga klasser spelar slaggolf, herrar gul och damer röd tee
För att kora en Klubbmästare i Dam- eller Herrklass så måste det vara fler än 1 spelare anmälda i open-klassen annars koras den med lägst bruttoresultat från de övriga klasserna.

Open/A-klass HCP. +5,0 – 9,9 Bästa bruttoresultat Dam och Herr blir klubbmästare
A-klass HCP: +5,0 – 9,9 Bästa nettoresultat blir Ekerummästare
B-klass HCP: 10,0 – 19,9 Bästa nettoresultat blir Ekerummästare
C-klass HCP: 20,0 – 54,0 Bästa nettoresultat blir Ekerummästare

Bana är Långe Jan, samling utanför kansliet för scorekortsutlämning och information kl. 07:45 (kom i tid).

Från ca 12:00 serveras en grillbuffè och hålls en prisutdelning på en förhoppningsvis solbelyst veranda.
Vi har ingen startavgift för tävlingen och priset för att delta i grillbuffén är endast 175 kr.

Vi gläds att även i år så är Svensk fastighetsförmedling sponsor för Ekerummästerskapet

Välkomna att anmäla er till tävlingarna på Golf.se eller via vår hemsidas tävlingskalender

Betalning för grillbuffén görs via Min Golf vid anmälan.