Ekerummästerskapet 2021

Ekerumveckan 2021

Traditionsmässigt så avlutades Ekerumveckan med Ekerummästerskapet där vi korar en Dam- och en Herrklubbmästare och dessutom Ekerummästare i 3-klasser.

Till årets tävling var 75 deltagare anmälda som fick spela under perfekta förhållanden, inget regn, ingen åska och solen hölls sig bakom molnen.

I Open-klassen utses den herre och dam med lägst bruttoresultat till Klubbmästare.
Klubbmästare på damsidan blev Alice Andersson med 82 slag och på herrsidan Gustav Nyblom med 70 slag.
Stort grattis till er båda.

Vi tackar också vår sponsor Svensk Fastighetsförmedling för deras prisbord och engagemang som gör att tävlingen blir extra trevlig.

Övriga tävlingar under Ekerumveckan hade med ett litet undantag ett stort deltagarantal.

Partävlingen Barncancerfonden var fullbokad och genererade 12.000 kr till Barncancerfonden.
Vi tackar alla deltagare för ert stöd till barncancerfonden

Till Singeltävlingen kom bara 27 spelare till start.

I partävlingen Irish Greensome var det 59 par anmälda.

Till partävlingen MARIA ÅKERBERG OPEN hade 50 par anmält sig

Vi tackar Maria Åkerberg för ett fint prisbord och även för en mycket uppskattad goodiebag med produkter som passade både damer och herrar.

Vi tackar alla deltagare och sponsorer för intensiva men mycket trevliga dagar
Ekerum GK