Ekerum GK:s medlemsdag

Lyckad medlemsdag.

Den 2 augusti genomfördes den traditionella medlemsdagen med en lottad 4-mannascramble samt information från klubben och Resorten. Dagen avslutades med ett mycket intressant föredrag av Henrik Stensons mentala coach Torsten Hansson.

Scrambletävlingen genomfördes i strålande sol och de 76 deltagarna bjöds under tävlingen på kaffe och bulle samt dryck. Tävlingen var mycket uppskattad där klubbens medlemmar fick möjlighet att lära känna varandra.
Vann gjorde laget på bilden.

Peter Isaksson, Helena Arvidsson, Leif Dahlman
och Lotta Strandberg

Efter prisutdelningen informerade klubben om olika aktiviteter med hjälp av hemsidan där fokus låg på hur vi får fler kvinnor att börja och fortsätta med golf. Styrelsemedlemmarna Mia Pontén, Lotta Strandberg och Christina Stark berättade bl a om golflyckan, damtävlingar och Hitta en spelkompis.

Klubbens planerade aktiviteter finns dokumenterade i verksamhetsplanen för 2019 som går att läsa här.

Dagens ”klo” blev föredraget med Torsten Hansson som under nästan 2 timmar fångade en fullsatt Äleklinta med sina tänkvärda berättelser och citat.

Torsten Hansson

Rolf Gustafsson