Ekerrummästerskapet 2022

Ekerummästerskapet 2022

Fredagen den 1 juli avgörs årets Ekerummästerskap.

En singeltävling som passar alla då vi spelar både med brutto och nettoscore (scratch och handicap).

Vi kommer att kora en Dam- och  Herrklubbmästare för de med lägst bruttoscore (scratch) i open-klassen.
I de övriga klasserna koras den med lägst nettoscore (handicap) till Ekerummästare.

Open-klass HCP: +5,0 – 9,9 Bästa bruttoresultat Dam och Herr blir klubbmästare
A-klass HCP: +5,0 – 9,9 Bästa nettoresultat koras till Ekerummästare
B-klass HCP: 10,0 – 19,9 Bästa nettoresultat koras till Ekerummästare
C-klass HCP: 20,0 – 54,0 Bästa nettoresultat koras till Ekerummästare

I Open- och A-klass spelar herrar slagtävling från vit tee, övriga klasser spelar slaggolf, herrar gul och damer röd tee

För att kora en Klubbmästare i Dam- eller Herrklass så måste det vara mer än 1spelare anmäld i open-klassen annars koras den med lägst bruttoresultat från de övriga klasserna.

Vi spelar på Långe Jan, kanonstart kl. 09:00, information utanför kansliet kl. 08:20 (kom i tid).

Från ca 13:30 serveras en grillbuffè och hålls en prisutdelning på en förhoppningsvis solbelyst veranda.

Vi har ingen startavgift för tävlingen och priset för att delta i grillbuffén är endast 150 kr.
Betalning görs via Min Golf vid anmälan.
Anmälan kan göras fram till och med den 29 juni kl. 12:00

Vi gläds att även i år är Svensk fastighetsförmedling sponsor för Ekerummästerskapet

Välkomna att anmäla er på Min Golf eller via vår hemsidas tävlingskalender