DM 2022

Distriktsmästerskap Småland

Den 14 augusti så spelades DM för klasserna Äkta makar/sambor och Äkta makar/sambor +100 (båda spelarna måste vara minst 50 år) på Ekerum.
Från 11 stycken smålandsklubbar så var det 26 par anmälda.

I en temperatur som var uppe och nosade på runt 30 grader så kämpade paren sig igenom två gånger 18 hål foursome på Långe Jan.
Blöta handdukar, paraplyer, många vattenflaskor och ett gott humör gjorde att de 36 hålen spelades utan problem.

I klassen Äkta makar/sambor så segrade paret Andreas och Emelie Warme från Kalmar GK på 155 slag.

I klassen Äkta makar/sambor +100 så segrade paret Helene Borg och Niclas Ed också de från Kalmar GK på 156 slag. Här krävdes dock särspel för att kora en segrare.
Helene och Niclas har Kalmar GK som hemmaklubb men är även medlemmar i Ekerum GK.

På bilden ovan så är det från vänster Niclas, Helene, Andreas och Emelie.

Helene sänker sin putt för seger.

Ekerum GK tackar alla för en lång, varm men mycket trevlig dag!