Tävlingsbestämmelser

TÄVLINGSBESTÄMMELSER EKERUM PRESIDENT CUP 2021

• Ekerum President Cup är en Matchspelstävling. Vinnare i matchen går vidare till nästa omgång. Förloraren är utslagen ur turneringen!
  • Tävlingen spelas enligt SGF:s tävlingsbestämmelser samt nedanstående tävlingsvillkor.
  • Varje spelare utgår från sitt gällande EGA-Hcp och de antal slag som framgår i slopetabellen. Differensen mellan spelarnas HCP räknas med extra slag räknat från Index 1. Om skillnaden mellan två spelare är 5 i SHCP så har således den med högst HCP ett extra slag på hål med index 1 till 5.
  • Alla tävlingsomgångar sker gemensam start. Se spelschema
  • Som spelare väljer Du själv vilken Tee Du önskar spela från. Damer: valfritt. Herrar: Svart, Vit, Gul alternativt Röd Tee för +70 år.
  • Vid lika resultat efter 18 hål så avgörs matchen genom särspel. Spelordning: Hål 18,17,18. Först att vinna ett hål vinner matchen. Vid lika resultat efter 3 hål börjar proceduren om på nytt.
  • Tävlingsresultatet skall direkt efter avslutad match meddelas till tävlingsledningen