Tävlingssäsongen 2018

Tävlingssäsongen 2018.

Planeringen inför tävlingssäsongen 2018 har pågått under hela hösten och är i stort sätt avslutad.
Vi kommer att på Min Golf lägga in sammanlagt 82 tävlingar vilket är rekord.

Öppna tävlingar.
17 stycken öppna tävlingar varav 2 stycken singel- och 15 partävlingar inklusive Ekerumveckan.

Seniorgolf.
18 singeltävlingar.

Onsdagsgolf.
18 singeltävlingar.

Juligolf.
(Ersätter senior- och Onsdagsgolf under Juli månad).
5 singeltävlingar

Herrgolf.
24 singeltävlingar

Damgolf.
Under planering.

President Cup.
Singeltävling match
Läs mer här:

Utflykter till andra banor.
Vi planerar att genomföra 2 stycken utflykter till andra banor i Småland för medlemmar.

Elitlaget.
Vi har anmält ett herrlag till det nationella seriespelet division 2. Seriespelet kommer att avgöras på Nybro GK 20-21 juli. Har du Ekerum som hemmaklubb, högst 4,5 i HCP och är intresserad av att vara med så kontakta lagledaren Anders Mårtensson via mail info@kth-hallen.se

Seriespel.
Vi har anmält hela 7 lag till seriespel i Smålandsserien vilket är rekord för klubben.
D50, D60, D70, H40, H50, H60 och H70. Vi har blivit tilldelade 3 stycken hemmamatcher, H40, H50 och H70.
Dessutom kommer ett D60-ag delta i en matchserie med 5 andra klubbar.

Ekerummästerskap.
För medlemmar planerar vi att den 29 juni genomföra ett Ekerummästerskap i olika klasser där vi även ska utse klubbmästare.
Här kan du läsa mer om Ekerummästerskapet

Matchspel möt Ölands GK och Saxnäs.
Traditionsenligt kommer vi att genomföra matchspel mot våra grannklubbar Ölands GK och Saxnäs med minst 20 deltagare från klubben.
Håll utkik efter anmälningslistorna till dessa arrangemang,

Swedish Golf Tour
Under september kommer vi att arrangera en tävling för elitspelare med prispengar ingående i Swedish Golf Tour som arrangeras av Svenska Golfförbundet.

Riksfinal H60.
Vi har fått uppdraget att arrangera riksfinalen för H60 med 72 deltagare i september månad.

Vi ser fram mot en intressant och spännande tävlingssäsong 2018 som går att läsa mer om under Tävlingar på vår hemsida.

Anmälningar till tävlingar görs på Min Golf eller vår hemsida.

Om det finns önskemål, synpunkter eller frågor om tävlingsplaneringen så skicka gärna in dem via vårt

Tävlingskommittén Ekerum GK
Rolf Gustafsson / Leif Mellqvist