Resultat Ekerummästerskapet 2019

Ekerummästerskapet 2019

Fredagen den 28 juni avgjordes den andra upplagan av Ekerummästerskapet, en tävling för alla

medlemmar i Ekerum GK där vi även korar en klubbmästare på dam och herrsidan.

Vårt mål i år var att få med 100 deltagare och lyckades nästan, det blev 99 startande spelare.

Efter tävlingen så intogs en grillbuffé på den solbelysta verandan där även Magnus och Emil höll en information och svarade på frågor.

Nu var det äntligen dags för prisutdelning där Svensk fastighetsförmedling som sponsrade tävlingen hade dukat upp ett imponerande prisbord.

Till Klubbmästare korades den dam och herre med lägst bruttoscore i openklassen.

Klubbmästare för damer blev Jane Bergkvist med 89 slag och klubbmästare för herrar blev Emil Mårtensson på 75 slag.

I A-, B-, och C-klassen korades den med lägst nettoscore till Ekerummästare.

Ekerummästare blev:

I A-klassen Emil Mårtensson med 73 slag,

i B-klassen Henry Wikström med 70 slag och i C-klassen Svante Glaser med 67 slag.

Vi hade även en D-klass där deltagare som är med i projektet

Handicapgrupp 30-54 spelade poängbogey på Långe Erik

Ekerummästare i D-klassen blev Helmer Tretten på 40 poäng

Vi tackar vår sponsor Svensk fastighetsförmedling och alla deltagare för en kanondag.