Funktionärsgolf

Funktionärsgolf på Nybro GK.

68 personer har enligt vår statistik under 2018 ställt upp för Golfklubben och Resorten med ideélt arbete. Golfvärdar, hålvärdar, funktionärer vid golftävlingar som klubben och Resorten arrangerat m.m.
Alla dessa personer bjöds in att delta i en golftävling med efterföljande lunch på Nybro Golfklubb den 17 september. 24 personer anmälde sig och vi spelade en poängbogeytävling.

Prisutdelare var vår klubbchef Karl-Martin. Segrare i tävlingen blev inte oväntat Hans Grufman på 34 poäng. För detta fick han en orreforsskål, benämnd HALLON, fylld med geléhallon. Han bjöd alla deltagarna på innehållet i skålen vilket uppskattades mycket.

Vi från klubben och Resorten vill tacka alla som under året gjort insatser för att utveckla verksamheten på vårt kära Ekerum och hoppas att ni tillsammans med många nya ställer upp även nästa år.

Rolf Gustafsson / Ordförande    Karl-Martin Härström / Klubbchef